Zapytanie ofertowe na usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Dobrzyniewo Duże

Dobrzyniewo Duże, dnia 17.08.2021 r.

GMINA DOBRZYNIEWO DUŻE
ul. Białostocka 25
16-002 Dobrzyniewo Duże

ZAPYTANIE OFERTOWE

na Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Dobrzyniewo Duże

Postępowanie prowadzone jest zgodnie z Regulaminem udzielenia zamówień publicznych
o wartości nie przekraczającej 30 000 euro przyjętym Zarządzeniem Wójta Gminy Dobrzyniewo Duże Nr 52/2020 z dnia 31.12.2020 r.

 

I. Zamawiający:

Gmina Dobrzyniewo Duże
ul. Białostocka 25,
16-002 Dobrzyniewo Duże
tel. (85) 742-81-55, fax. (85) 719-71-47
NIP 966-184-41-07, REGON 050659250

II. Opis przedmiotu zamówienia:

1. Przedmiotem zamówienia jest usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Dobrzyniewo Duże.

2. Zakres zamówienia obejmuje:

a) załadunek, transport i utylizację odpadów zawierających azbest składowanych na terenie Gminy Dobrzyniewo Duże na składowisko odpadów niebezpiecznych w ilości szacunkowej
8775,75 m² ≈ 131,636 Mg; ilość punktów adresowych – 50.

Przyjęto do obliczenia wagę 15,0 kg za 1 m2 wyrobów zawierających azbest.

Planowana do usunięcia ilość wyrobów zawierających azbest (m2) może ulec zmniejszeniu bądź zwiększeniu przy założeniu, że wartość realizacji zadania nie może przekroczyć pozyskanych środków z zewnątrz, tj. kwoty 18.268,56 zł netto.

Zamawiający dopuszcza zmianę w/w kwoty w szczególnie uzasadnionych sytuacjach.

Szczegółowy wykaz posesji zawiera załącznik do umowy (zostanie przekazany wykonawcy po podpisaniu umowy).

Odpady muszą zostać zdeponowane na składowisku posiadającym decyzję zezwalającą na prowadzenie działalności w zakresie unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest poprzez składowanie.

 

b) Wykonawca zobowiązany jest ustalić z właścicielami posesji termin wykonania prac.

Wykonawca w terminie 5 dni od podpisania umowy przedstawi Zamawiającemu w formie pisemnej harmonogram realizacji zadania zawierający termin wykonania prac na poszczególnych posesjach uzgodniony z właścicielami (posiadaczami) nieruchomości zgodnie z kolejnością realizacji zadania na poszczególnych nieruchomościach, wskazaną przez Zamawiającego oraz uwzględniający 7 dniowy okres przypadający od zgłoszenia do rozpoczęcia prac na terenie gminy. Plan prac winien być przedstawiony Zamawiającemu do akceptacji przed przystąpieniem przez Wykonawcę do ich wykonywania.

 

c) Przed rozpoczęciem prac (w terminie co najmniej 7 dni) Wykonawca dokona zgłoszenia przystąpienia do prac polegających na zabezpieczaniu lub usunięciu wyrobów zawierających azbest (właściwemu organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu) - zgodnie z § 6 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. Dz. U. z 2004r. Nr 71, poz. 649, z późn. zm. oraz stosownie do przepisów Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 5 sierpnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2010r. Nr 162, poz. 1089, z późn. zm.).

Zgłoszenie zamiaru przeprowadzenia prac dotyczy zarówno demontażu wyrobów zawierających azbest z obiektów/budynków, jak i ich zbierania i usuwania z posesji (magazynowane wyroby zawierające azbest).

 d) Wykonawca w terminie 5 dni od dnia podpisania umowy przekaże Zamawiającemu dokonane zgłoszenia organowi nadzoru budowlanego, okręgowemu inspektorowi pracy oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu, o których mowa lit. c.

e) ważenie wyrobów zawierających azbest bezpośrednio na każdej posesji przy odbiorze z nieruchomości. Okoliczność zważenia wyrobów i ich waga winny być potwierdzone podpisami przedstawiciela Wykonawcy wykonującego tę czynność oraz właściciela (posiadacza) nieruchomości;

f) potwierdzenie przejęcia odpadu od właściciela nieruchomości (protokół odbioru odpadu zgodny ze wzorem opracowanym przez WFOŚiGW w Białymstoku) sporządzony w dwóch egzemplarzach: dla odbierającego wyroby zawierające azbest celem przekazania do Urzędu Gminy w Dobrzyniewie Dużym, drugi dla właściciela nieruchomości;

g) sporządzenie protokołu odbioru końcowego po całkowitym zakończeniu zadania w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach potwierdzonych podpisem/ami Wykonawcy/ów.

h) sporządzenie w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach sprawozdania końcowego z wykazem nieruchomości, z których usunięto wyroby zawierające azbest o rzeczywistej ilości i masie odpadów azbestowych poddanych unieszkodliwieniu.

i) Przekazanie Zamawiającemu w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach kart przekazania odpadów na składowisko zgodne z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2019 r., poz. 819).

j) oświadczenie Wykonawcy zadania (zgodny ze wzorem opracowanym przez WFOŚiGW w Białymstoku) w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach o prawidłowości wykonania prac oraz oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego, z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych (zgodnie z §8 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004r. Nr 71, poz. 649 ze zm.).

k) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wypadkową, a także za zniszczenia własności prywatnej spowodowane swoim działaniem lub niedopatrzeniem związanym z realizacją niniejszego zamówienia;

l) Wykonawca w ramach ceny ofertowej m. in. winien zapewnić:

-  organizację poszczególnych etapów związanych z wykonywaniem usługi i zabezpieczenie placu, na którym usługa jest wykonywana,

-  uporządkowanie terenu po zakończeniu prac oraz ewentualną wypłatę odszkodowań
z tytułu zniszczeń powstałych w wyniku prowadzenia prac lub w związku z nimi.

m) Wykonawca dokonujący prac związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest musi posiadać odpowiednie uprawnienia oraz wpis do rejestru Bazy Danych o Produktach i Opakowaniach oraz o Gospodarce Odpadami (BDO) do prowadzenia działalności w tym zakresie, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2020 r. poz. 797 ze zm.).

3. Szczegółowe wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia:

a) Usuwanie i unieszkodliwianie odpadów musi być zgodne z obowiązującymi przepisami prawa.

b) Wykonawca zobowiązany do załadunku, transportu i utylizacji odpadów składowanych na terenie Gminy Dobrzyniewo Duże wskazanych przez Zamawiającego nieruchomościach zakwalifikowanych do udziału w programie, sukcesywnie począwszy od dnia zawarcia umowy do dnia 31 października 2021 roku.

c) Wykonawca zamówienia staje się posiadaczem i wytwórcą wszystkich odpadów niebezpiecznych powstałych w wyniku prowadzenia prac;

d) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność odszkodowawczą za szkody spowodowane swoim działaniem lub niedopatrzeniem związanym z realizacją niniejszego zamówienia;

e) Planowana do usunięcia ilość wyrobów zawierających azbest (m2) może ulec zmniejszeniu bądź zwiększeniu. W takim przypadku Wykonawcy nie będą przysługiwać żadne roszczenia wobec Zamawiającego;

f) Wykaz nieruchomości, z których należy usunąć wyroby zawierające azbest zostanie przekazany Wykonawcy po podpisaniu umowy.

4. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami:

1) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2021 r., poz. 779 ze zm.),

2) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
(Dz. U. z 2021 r., poz.888);

3) ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r.- Prawo Ochrony Środowiska
(Dz. U. z 2020 r., poz. 1219 ze zm.);

4) ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych
(Dz. U. z 2021 r., poz. 756),

5) rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r.
w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 71 poz. 649 ze zm.),

6) rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 grudnia 2010 r.
w sprawie wymagań w zakresie wykorzystania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8. poz.31).

5. Szczegółowy zakres zamówienia oraz warunki realizacji zawierają istotne postanowienia umowy - stanowiące Załącznik nr 2 niniejszej zapytania ofertowego.

III. Dokumenty, jakie Wykonawca powinien załączyć do oferty:

1. Wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz ofertowy – załącznik nr 1

2. Kalkulacja ceny ofertowej – załącznik nr 3

3. Kopia dokumentu potwierdzającego posiadane kwalifikacje do wykonywania czynności zawartych w opisie przedmiotu zamówienia tj. zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów niebezpiecznych wydane na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243 ze zmianami) lub na podstawie art. 233 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2016 poz. 1987); lub wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2020 r., poz. 979).

IV. Opis sposobu obliczania oferty:

1. Na załączonym formularzu ofertowym należy przedstawić cenę netto oraz brutto za wykonanie usług, o których mowa w części II ust. 1 niniejszego zapytania.

2. Cena powinna zawierać wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia.

3. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.

4. Kryterium wyboru oferty - najniższa cena.

V. Termin i miejsce składania ofert

Oferty można składać w Urzędzie Gminy Dobrzyniewo Duże, ul. Białostocka 25, 16-002 Dobrzyniewo Duże lub na adres e-mail: a.szeligowska@dobrzyniewo.pl w terminie do 23.08.2021r. do godz. 10.00.

VI. Dodatkowe informacje:

1) Zamawiający o wyborze najkorzystniejszej oferty zawiadomi Wykonawców poprzez umieszczenie informacji na stronie internetowej tut. Urzędu bip.ug.dobrzyniewoduze.wrotapodlasia.pl w zakładce Zamówienia publiczne.

2) Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza uchyli się od zawarcia umowy, wówczas Zamawiający wybierze kolejną najkorzystniejszą ofertę spośród złożonych ofert, bez przeprowadzania ponownego zapytania ofertowego.

3) Wykonawca jest związany z ofertą przez 30 dni od dnia upływu terminu do składania ofert.

4) Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od podpisania umowy, w szczególności w przypadku wystąpienia istotnych zmian co do zakresu rozgraniczenia lub zakończenia postępowania administracyjnego, na potrzeby którego powyższe zaproszenie złożono.

5) Ze strony Zamawiającego osobą uprawnioną do udzielenia informacji i wyjaśnień odnośnie niniejszego postępowania ofertowego jest Anna Szeligowska, tel. (85) 742-81-55 wew. 28, e-mail: a.szeligowska@dobrzyniewo.pl, w godzinach pracy tut. Urzędu: poniedziałek 8:00-16:00,
wtorek-piątek 7:30-15:30, pokój nr 9.

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Dobrzyniewo Duże

Wytwarzający/odpowiadający: Anna Szeligowska

Data wytworzenia: 2021-08-17

Wprowadzający: Bartosz Grzegorczyk

Data modyfikacji: 2021-08-27

Opublikował: Bartosz Grzegorczyk

Data publikacji: 2021-08-18